1 lapukai  
 

Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.

Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms,

kuriems yra sunku suprasti įprastus tekstus.

Lengvai suprantama kalba padeda jiems

sužinoti naujos informacijos.

Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.

© Europos lengvai suprantamos kalbos logotipas.

Daugiau informacijos rasite čia:

https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/

1 

 

 

Kas yra Švento Roko ligoninė?

Švento Roko ligoninė yra Vilniuje.

Šioje ligoninėje:

  • darbuotojai slaugo žmones, tai reiškia, juos prižiūri, pavyzdžiui, suleidžia vaistus,

  • gydytojai gydo žmones.

 2

 

 

Koks yra ligoninės tikslas?

Ligoninėje darbuotojai:

  • rūpinasi savo pacientais ir

  • padeda jiems.

 3
 

 

Darbuotojai dirba tam, kad Lietuvos žmonės:

  • būtų sveikesni,

  • mažiau sirgtų,

  • ilgiau gyventų.

 4
 

Darbuotojai nori:

  • kad visi žmonės jaustųsi saugūs ligoninėje,

  • kad gydytojai galėtų mokytis naujų žinių.

Šios žinios padėtų pacientams pasveikti greičiau

ir jaustis geriau,

  • kad ligoninėje galėtų mokytis studentai, kurie vėliau taps gydytojais.

 5
 

Ligoninės darbuotojai mano,

kad kiekvienas ligoninės pacientas

yra svarbus žmogus.

Todėl ligoninės darbuotojai

nori padėti jaustis gerai visiems ligoninės žmonėms.

 6

 

 

Kokias paslaugas galite gauti Švento Roko ligoninėje?

 

Švento Roko ligoninėje galite gauti
daug skirtingų paslaugų.

Pavyzdžiui:

  • bendrosios slaugos paslaugas.

Slauga yra žmogaus priežiūra.

 

  • demencija sergančių pacientų slaugos paslaugas.

Demencija yra sutrikimas.

Demencija dažniausiai serga vyresnio amžiaus žmonės.

Pavyzdžiui, jeigu žmogus serga demencija,

jis gali pamiršti daug dalykų.

 7
 
  • vegetacinės būklės pacientų slaugos paslaugas.

Vegetacinės būklės pacientai yra žmonės,

kurie patyrė labai sunkias traumas.
Tada šie žmonės praranda sąmonę.

Tai reiškia, kad jie kvėpuoja, tačiau:

  • nereaguoja į kitus žmones,

  • nekalba,

  • neatsimerkia.

Gali būti, kad šie žmonės niekada nepabus.

  • stacionarias suaugusiųjų paliatyviosios pagalbos paslaugas.

Šiame skyriuje guli žmonės, kurie serga nepagydoma liga.

Čia gydytojai sergantiems žmonėms padeda

gyventi geriau ir lengviau.

  • būtinąją medicinos pagalbą.

Šiame skyriuje pagalbą gauna žmonės,

kai jų gyvybei gresia pavojus.

Pavyzdžiui, jie gali mirti.

 
 

Švento Roko ligoninėje dirba geri:

  • gydytojai,

  • slaugytojai,

  • slaugytojų padėjėjai,

  • kineziterapeutai.

Tai yra specialistai, kurie atlieka įvairias procedūras,

kad žmogus galėtų geriau judėti,

  • psichologai.

Psichologai yra specialistai,

kurie padeda žmogui, jeigu:

  • jam liūdna,

  • jis jaučia daug nerimo.

 8
  • socialiniai darbuotojai.

Socialiniai darbuotojai padeda ir žmogui,
ir jo šeimai.

Socialiniai darbuotojai gali, pavyzdžiui:

  • atsakyti į svarbius klausimu apie ligoninę, pavyzdžiui, kaip iš jos išsiregistruoti,

  • padėti jeigu jausitės liūdnai,

  • padėti susitaikyti su iškilusiais sunkumais dėl ligos,

 9
  • ergoterapeutai.

Tai specialistai, kurie padeda žmonėms mokytis

geriau atlikti kasdienes veiklas.

Pavyzdžiui, valgyti arba apsirengti,

  • masažuotojai,

  • kiti specialistai.

Ligoninėje taip pat atliekami įvairūs tyrimai,

pavyzdžiui, kraujo tyrimai.

 10
 

Paslaugos ligoninėje gali būti:

  • mokamos.

Tai reiškia, kad už paslaugą

reikės mokėti pinigus.

  • nemokamos.

Tai reiškia, kad už paslaugas

mokėti pinigų nereikės.

 11
 

Nemokamos paslaugos yra:

  • būtina medicinos pagalba.

Būtina medicinos pagalba yra tokia,

kurią gydytojai privalo Jums suteikti,

nes kitaip galite numirti.
Pavyzdžiui, operacija.

 

  • tos, kurios yra parašytos

Sveikatos draudimo įstatyme.

Įstatymai yra svarbiausios Lietuvos taisyklės.

Jų turi laikytis visi žmonės.

Sveikatos draudimo įstatyme yra parašyta,

kada žmogus gali gydytis nemokamai.

 
 

Nemokamas paslaugas gali gauti žmonės,

kurie turi siuntimą.

Siuntimas yra dokumentas.

Siuntimą išrašo gydytojas.
Siuntime yra parašyta, kad Jums tikrai reikia
ligoninės darbuotojų pagalbos.

 12
 

Nemokamas paslaugas gali gauti ir žmonės,

kurie turi privalomą sveikatos draudimą.

Privalomąjį sveikatos draudimą turi

daug Lietuvos žmonių.
Pavyzdžiui:

  • žmonės, kurie dirba,

  • žmonės, kurie gauna pensiją,

  • vaikai,

  • žmonės, su negalia.

Jeigu žmogus turi privalomą sveikatos draudimą,

jis gali gydytis pas gydytoją nemokamai.

 

 

Tekstą vertino: Rytis Vaitulionis.
Teksto vertinimą koordinavo: Paula Stašaitienė.

 

 
 

Kur yra Švento Roko ligoninė?

Švento roko ligoninė yra Vilniuje.

Ligoninės adresas yra

Klinikų gatvė 2.

Ligoninės pašto kodas yra
LT – 10207.

 13
 

Kada ligoninė dirba?

Ligoninė dirba 24 valandas per parą.
Tai reiškia, kad ligoninė dirba visada:

  • ir dieną,

  • ir naktį.

 14
 

Ligoninėje yra administracijos skyrius.
Čia dirba žmonės, kurie gali atsakyti į Jūsų klausimus.

Ligoninės administracijos skyrius dirba:

  • pirmadienį nuo 8 valandos

iki 16 valandos 45 minučių,

  • antradienį nuo 8 valandos

iki 16 valandos 45 minučių,

  • trečiadienį nuo 8 valandos

iki 16 valandos 45 minučių,

  • ketvirtadienį nuo 8 valandos

iki 16 valandos 45 minučių,

  • penktadienį nuo 8 valandos

iki 15 valandos 30 minučių.

Ligoninės administracijos darbuotojai

kiekvieną dieną turi pietų pertrauką.

Pietų pertraukos metu administracijos darbuotojai nedirba.

Pietų pertrauka yra nuo 12 valandos iki 12 valandos 3­0 minučių.

 
 

Ką daryti, jeigu norite užsiregistruoti?

Jeigu norite užsiregistruoti,

Jūs galite paskambinkite ligoninei.

Ligoninės telefono numeris yra

+37052610102.

Jeigu norite užsiregistruoti,

Jūs galite parašyti ir elektroninį laišką.

Ligoninės elektroninio pašto adresas yra [email protected]

 15
 

Ligoninėje yra daug skyrių.
Jūs galite paskambinti į kiekvieną skyrių:

  • jeigu norite paskambinti ligoninės administracijai,

skambinkite telefonu +37052610019.

  • jeigu norite paskambinti ligoninės bendrajam skyriui,

skambinkite +37052610102.

  • jeigu norite paskambinti ligoninės 1 ilgalaikio gydymo skyriui,

skambinkite telefonu +37052709803.

  • jeigu norite paskambinti ligoninės demencijos skyriui,

skambinkite +37052709850.

Demencija yra liga.

Dažnai žmonės, kurie serga demencija, turi problemų su atmintimi.

Pavyzdžiui, pamiršta daug dalykų.

Taip pat:

  • jeigu norite paskambinti ligoninės 2 ilgalaikio gydymo skyriui

skambinti telefonu +37052709851 arba +37052709855,

  • jeigu norite paskambinti ligoninės 3 ilgalaikio gydymo skyriui

skambinti telefonu +37052709856 arba +37052709857,

  • jeigu norite paskambinti ligoninės 4 ilgalaikio gydymo skyriui

skambinkite telefonu +37052709858 arba +37052709802.

Jeigu nežinote, į kurį skyrių turite skambinti,

skambinkite administracijai.
Administracijos darbuotojai pasakys,

kur turite skambinti toliau.

 

 

Tekstą vertino: Aurelijus Krupavičius.

Teksto vertinimą koordinavo: Viktorija Pilibaitienė.

 

 

Ką reikia daryti, jeigu Jūs turite gultis į ligoninę?

Jeigu Jūs turite gultis į ligoninę:

  1. Jūs turite į ligoninę atvažiuoti,

  2. tada turite eiti į Priėmimo skyrių ligoninėje.

 16
 

Pacientus į Švento Roko ligoninę guldo:

  • pirmadienį

nuo 8:00 valandos iki 15:­00 valandos,

 

  • antradienį

nuo 8:00 valandos iki 15:­00 valandos,

 

  • trečiadienį

nuo 8:00 valandos iki 15:­00 valandos,

 

  • ketvirtadienį

nuo 8:00 valandos iki 15:­00 valandos,

 

  • penktadienį

nuo 8:00 valandos iki 15:­00 valandos.

 

Kai atvažiuosite gultis į ligoninę, su savimi turėkite:

  • savo dokumentą, pavyzdžiui, pasą,

  • pensininko pažymėjimą, jeigu tokį turite,

  • asmens su negalia pažymėjimą, jeigu tokį turite,

  • gydytojo siuntimą.

Siuntimas yra dokumentas.

Jį išrašo gydytojas.
Siuntime yra parašyta, kad Jums tikrai reikia
ligoninės darbuotojų pagalbos.

Siuntimas gali būti ir elektroninis.

Tada gydytojas jį matys savo kompiuteryje.

 
 

Jeigu Jūs staigiai pasijutote blogai,

pagalbą Švento Roko ligoninėje galite gauti visą parą.
Tai reiškia, kad pagalbą galite gauti:

  • ir dieną,

  • ir naktį.

Ši pagalba yra nemokama.

 

Tekstą vertino: Rytis Vaitulionis.
Teksto vertinimą koordinavo: Jurgita Šidlauskaitė.

 

 17
 

Kas gali sužinoti informaciją apie mano sveikatą?

 

Ligoninėje yra saugoma daug informacijos
apie Jūsų sveikatą.

Informaciją apie Jūsų sveikatą galite žinoti tik:

  • Jūs pats,

  • kitas žmogus, tik tada, jeigu Jūs su tuo sutinkate.

Ligoninės darbuotojai negali sakyti informacijos apie Jus

kitiems žmonėms.

Taip pat ligoninės darbuotojai negali suteikti informacijos

apie Jus telefonu.

 18
 

Kartais ligoninė gali pasakyti informaciją

apie Jūsų sveikatą kitiems žmonėms.

 

Ligoninė gali pasakyti informaciją apie Jūsų sveikatą:

  • kai Jūs leidžiate gydytojui

papasakoti apie Jūsų sveikatą kitiems žmonėms.

Pavyzdžiui, Jūsų tėvams.

Tada savo sutikimą Jūs turite

parašyti ant lapo.
Jis vadinasi sutikimas raštu.

  • kai informaciją apie Jūsų sveikatą turi sužinoti
    gydytojai arba slaugytojai.

  • jeigu Jūs negalite priimti sprendimų pats.

Tada informaciją apie Jus gali gauti Jūsų šeima.
Tik teismas gali pasakyti ar Jūs galite priimti sprendimus pats.

Tai yra vadinama neveiksnumu.

 

Taip pat ligoninė gali pasidalinti informacija
apie Jūsų sveikatą:

  • su kitomis gydymo įstaigomis,

pavyzdžiui, kitomis ligoninėmis,

 

  • su įstaigomis, kurios tikrina,

kaip dirba ligoninė,

 

  • su teismu.

Pavyzdžiui, jeigu teismas paprašo informacijos

apie Jus.

 
 

Ką daryti, jeigu Jūs norite sužinoti informaciją apie savo sveikatą?

 

Jeigu Jūs norite sužinoti informaciją apie savo sveikatą,

Jūs turite:

 19
 
  1. Ateiti į ligoninę.

  2. Parašyti prašymą ligoninės direktoriui.

  3. Prašyme turite parašyti,

ką norite sužinoti apie savo sveikatą.

Su savimi turėkite ir asmens dokumentą,

pavyzdžiui, savo pasą.

  1. Kai pateiksite prašymą,

informaciją apie savo sveikatą sužinosite per 10 darbo dienų.

Darbo dienos yra:

  • pirmadienis,

  • antradienis,

  • trečiadienis,

  • ketvirtadienis,

  • penktadienis.

Jeigu informacijos apie savo sveikatą

Jums reikia labai greitai,

ją gauti galite per 3 darbo dienas.

 

Už šią paslaugą gali reikėti susimokėti.

Tekstą vertino: Rytis Vaitulionis.

Teksto vertinimą koordinavo: Paula Stašaitienė.

 
 

Kas yra dažniausiai užduodami klausimai?

Dažniausiai užduodami klausimai

yra tokie klausimai,

kurių žmonės klausia labai dažnai.

 

Dabar atsakysime į dažniausiai užduodamus klausimus

Švento Roko ligoninėje.

 20
 

1 klausimas

Ar reikia siuntimo, kad žmogus galėtų atsigulti į ligoninę?

Taip, reikia siuntimo, kad žmogus galėtų atsigulti į ligoninę.

Siuntimas yra dokumentas.

Jį išrašo gydytojas.
Siuntime yra parašyta, kad Jums tikrai reikia
ligoninės darbuotojų pagalbos.

 

2 klausimas

Kas gali duoti siuntimą?


Siuntimą gali duoti:

  • Jūsų šeimos gydytojas,

  • ligoninėje dirbantis gydytojas.

Siuntimas galioja 6 mėnesius.

6 mėnesiai yra pusę metų.

Tai reiškia, kad pas kitą gydytoją turi užsirašyti

per 6 mėnesius.

 

3 klausimas

Kaip užsirašyti į ligoninę?

Jeigu Jūs norite užsirašyti į ligoninę,

Jums reikia paskambinti į ligoninę.
Ligoninės telefono numeris yra +37052610102.

Taip pat, jeigu Jūs norite užsirašyti į ligoninę,

Jūs galite į ligoninę ateiti.

Tada Jums reikia ateiti į ligoninės Priėmimo skyrių.

 

4 klausimas

Ką daryti, jei reikia labai ilgai laukti, kad galėtum ateiti į ligoninę?

Gali būti, kad Jums reikės palaukti, kol galėsite ateiti į ligoninę.

Taip yra, nes daug žmonių nori patekti į ligoninę.

Jeigu Jūs nenorite laukti,

galite užsirašyti į kitą ligoninę.

 

5 klausimas

Kaip paguldyti žmogų į Švento Roko ligoninę,

jei jis guli kitoje ligoninėje?

Jūs galite paguldyti žmogų į Švento Roko ligoninę,

net jeigu šiuo metu jis guli kitoje ligoninėje.

Tada paprašykite ligoninės socialinio darbuotojo pagalbos.

Jis padės užrašyti žmogų į Švento Roko ligoninę.

 

6 klausimas

Ar Švento Roko ligoninės paslaugos yra mokamos?

Švento Roko ligoninės paslaugos yra nemokamos, jeigu:

  • Jūs turite siuntimą,

  • Jūs turite privalomą sveikatos draudimą.

Privalomąjį sveikatos draudimą turi

daug Lietuvos žmonių.
Pavyzdžiui:

    • žmonės, kurie dirba,

    • žmonės, kurie gauna pensiją,

    • vaikai,

    • žmonės, su negalia.

Jeigu žmogus turi privalomąjį sveikatos draudimą,

jis gali nemokamai gydytis pas gydytoją.

 

7 klausimas

Ar galima apžiūrėti palatą prieš paguldant žmogų į ligoninę?

Ne, palatos apžiūrėti negalimą.
Tai reiškia, kad palatą Jums paskirs tada,
kai Jūs atvažiuosite į ligoninę.

Jūs negalėsite pats pasirinkti,

kurioje palatoje būsite.

 

8 klausimas

Kaip nuvažiuoti į Švento Roko ligoninę?

Ligoninės adresas yra Klinikų gatvė 2.

Ligoninė yra Vilniuje.

Jums reikia atvažiuoti į vidinį ligoninės kiemą.

Tada Jums reikia eiti į Priėmimo skyrių.

 

9 klausimas

Ką turiu turėti su savimi, jeigu važiuosiu į ligoninę?

Jeigu Jūs važiuosite į ligoninę, Jūs turite su savimi turėti:

  • savo asmens dokumentą,

pavyzdžiui, pasą,

 

  • siuntimą į ligoninę.

Taip pat su savimi galite pasiimti:

  • savo vaistus,

  • savo higienos priemones,

pavyzdžiui, dantų šepetėlį ir muilą,

 

  • savo drabužius.

 

10 klausimas

Kada galima aplankyti žmogų, kuris guli ligoninėje?

Jeigu Jūs norite aplankyti pacientą Švento Roko ligoninėje,

Jūs galite ateiti:

  • pirmadienį

  • nuo 11:00 valandos iki 12:00 valandos arba

  • nuo 17 valandos 30 minučių iki 19 valandos 30 minučių,

  • antradienį

    • nuo 11:00 valandos iki 12:00 valandos arba

    • nuo 17 valandos 30 minučių iki 19 valandos 30 minučių,

  • trečiadienį

    • nuo 11:00 valandos iki 12:00 valandos arba

    • nuo 17 valandos 30 minučių iki 19 valandos 30 minučių,

  • ketvirtadienį

    • nuo 11:00 valandos iki 12:00 valandos arba

    • nuo 17 valandos 30 minučių iki 19 valandos 30 minučių,

  • penktadienį

    • nuo 11:00 valandos iki 12:00 valandos arba

    • nuo 17 valandos 30 minučių iki 19 valandos 30 minučių,

  • šeštadienį

    • nuo 11:00 valandos iki 12:00 valandos arba

    • nuo 17 valandos 30 minučių iki 19 valandos 30 minučių,

  • sekmadienį

    • nuo 11:00 valandos iki 12:00 valandos arba

    • nuo 17 valandos 30 minučių iki 19 valandos 30 minučių.

 

 

Tekstą vertino: Justina Markevičiūtė.

Teksto vertinimą koordinavo: Viktorija Pilibaitienė